joi, mai 24, 2007

ROLUL PERTURBATOR/(IN)FORMATIV AL NTCI


Noile tehnologii în secolul xx au o mare influenţă asupra întregii omeniri deoarece sunt foarte rapide şi uşor de accesat.

Tehologiile de informare şi comunicare au un impact din ce în ce mai important asupra societăţii umane, afectând modul în care se învată, se lucrează, se consumă, se trăieşte, se comunică.
Şcoala modernă este generator şi beneficiar de nou, de schimbare. Noile tehnologi modifică substantial modul în care este abordată învatarea, pentru că ele au un potenţial enorm de a oferi medii de învăţare interactive.
Şi cum orice schimbare înseamnă în primul rând o schimbare în planul resurselor umane, personalul didactic este cel care trebuie să se adapteze şi să adapteze potentialul TIC la specificul procesului de predare - învatare .Dacă Societatea Cunoasterii impune revizuirea concepţiilor traditionale asupra procesului de predare - învatare tot la fel de adevarat este faptul ca acest proces are nevoie de solutii noi, mai putin formale, de metode si mijloace care să corespundă acestui secol - secol al tehnologiei informatiei.
Departamediul multimedia pune la dispoziţia unităţilor şcolare, a colegilor, a comunităţii educationale în general, nu numai echipamente moderne si competitive care să faciliteze procesul didactic, dar şi produse multimedia realizate de către acest departament.
Mai mult chiar, acest departament sprijină orice demers inovativ, orice iniţiativă menită să îmbogaţească sau să diversifice oferta educatinală a şcolii.
Şi dacă este adevărat că imaginea vizuală sau / şi sonoră are impact mai direct şi mai atractiv asupra oamenilor, atunci tot ce se întâmplă în departamentul multimedia nu face decât să ofere un alt tip de suport complicatului proces care este acela de a forma şi a educa atât copilul cât şi adultul.
Dar aceste tehnologii folosite în scopuri mai puţin (în)formale pot produce unele tulburări pe creier,această consecinţă ducând chiar şi la moartea individului,dacă sunt folosite în exces.
Concluzie.Astăzi majoritatea tinerilor îşi petrec timpul liber în faţa calculatorului,dar cei mai mulţi îl folosesc în scopuri utile,ei folosesc multe programe care nu sunt formative sau informative.
S-a ajuns la concluzia că 82% din populaţia planetei folosesc internetul ca mijloc de comunicare şi aproape 90% utilizează calculatorul în scopuri (în)formative.

Niciun comentariu: